General

22 clústers participen a la VI Strategic Training Week per posicionar-se i inspirar-se de l’ecosistema avançat de Singapur

ACCIÓ ha organitzat una nova edició de l’Strategic Training Week en la qual 22 dels 30 clústers catalans s’han desplaçat a Singapur. Es tracta de l’edició que ha comptat amb més participació des que va néixer aquesta iniciativa.

L’objectiu d’aquesta missió estratègica és que els clústers catalans adquireixin coneixements en un entorn internacional avançat, es posicionin i generin possibles aliances de futur. Amb aquesta finalitat, a Singapur els cluster managers han mantingut més de 100 reunions amb empreses, representants del govern de Singapur, centres tecnològics i agències econòmiques del país com el Ministeri de Comerç i Indústria, la National Research Foundation  -responsable del programa d’innovació de clústers del país- o l’agència A* Star, que desenvolupa la política d’R+D del govern. També han mantingut trobades amb l’Economic Development Board, responsable de l’atracció d’inversió estrangera del país, o l’Intellectual Property Intermediari.

Igualment, l’agenda dels clústers també ha contemplat jornades de formació per conèixer les oportunitats de negoci i la realitat empresarial del país, la visita a la filial de la companyia catalana Eurofragance (membre del clúster Beauty) a Singapur i una trobada de networking amb la comunitat empresarial catalana resident al país.

Els clústers que hi han participat són els dels àmbits de la moda (MODACC), l’aigua (Catalan Water Partnership), la bellesa (Beauty Cluster Barcelona), la indústria de l’automoció (Clúster de la Indústria d’Automoció de Catalunya), els mitjans de producció agrícola (FEMAC), el ferroviari (Railgrup), el moble (CENFIM), les TIC educació (EDUTECH), la domòtica (DOMOTYS), el gourmet (Catalonia Gourmet), les tecnologies de la salut (Health Tech Cluster), l’energia solar (SOLARTYS), la nutrició i salut (AINS), el packaging (Packaging Cluster), el sector digital (Clúster Digital), la salut mental (Clúster de Salut Mental), l’esport (Indescat), l’hàbitat (Habitat Cluster Barcelona), el sector foodservice (Clúster Foodservice), els productes infantils (KID’S Clúster), els materials avançats (ClústerMAV) i l’eficiència energètica (CEEC).

Com a exemples de reunions individuals, el clúster MODACC es va trobar amb els organitzadors de la Singapur Fashion Week; el Catalan Water Partnership va visitar l’administració responsable de la gestió de l’aigua al país, el PUB Singapore National Water Center; i el clúster Railgrup va conéixer les característiques dels  operadors de transport locals. De la seva banda, el Clúster Edutech va mantenir una trobada amb Edtech Asia, l’entitat que incorpora tots els agents de la cadena de valor de la tecnologia educativa; mentre el  Clúster de Salut Mental va poder visitar la Sinapse Singapur Institute for Neurotechnology. També destaca la reunió conjunta del Clúster de Nutrició i Salut, el Clúster del Packaging i el clúster Foodservice amb la Food Innovation Research Center -el centre tecnològic de referència d’aquest sector-; la trobada que va mantenir Solartys amb el Solar Research Institute o la reunió entre el Beauty Cluster Barcelona i l’empresa d’ecommerce de moda Lazada.

La d’aquest any a Singapur és la sisena missió estratègica que s’organitza des de l’àrea de clústers d’ACCIÓ. A banda de Singapur, a través d’aquest programa els clústers catalans han experimentat Boston, Israel, Silicon Valley, el Quebec i Corea del Sud.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *