IV IMMERSIÓ ESTRATÈGICA

CLUSTER FOODSERVICE DE CATALUNYA

L'associació del Clúster Foodservice de Catalunya és una associació amb personalitat jurídica i sense finalitat de lucre que té com a objectiu principal promoure i reforçar la competitivitat del segment del foodservice.

El CLUSTER Foodservice promou iniciatives orientades a impulsar el sector del foodservice de Catalunya i estimular i explotar les sinèrgies entre els membres de la cadena de valor per tal d’impulsar el desenvolupament de projectes transformadors, com ara projectes d’innovació, de formació, d’internacionalització, de desenvolupament de nous productes, de millora del packaging o la realització d’estudis, entre d’altres.

Gerent
Alejandro Utrera

Email
autrera@clusterfoodservice.org

Sector
Alimentació

Eixos de treball
Espai de debat i reflexió entre empreses

Desenvolupament de projectes

Networking

Projectes

Mostra de 3 projectes de referencia del cluster

Foodservice i Catalan Water Partnership

10

Durant el passat mes de març s’ha aprovat la creació del Grup operatiu amb el suport del Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya entre els clústers Foodservices i el Catalan Water Partnership. El grup operatiu “Us i gestió eficient de l´aigua en la transformació alimentària” té com a objectiu treballar al llarg del 2018 entre els dos clústers per impulsar projectes d’innovació i R+D, així com la validació de tecnologies existents per aconseguir reduccions en el consum i els costos de l’aigua en el sector alimentari. Es treballarà amb cinc casos representatius de Foodservices per tal d’avaluar les millors solucions i tecnologies més adients per la millor gestió de les plantes productives.

Aquest grup operatiu és una gran oportunitat per tots dos clústers per intensificar la seva col·laboració i és una activitat en el marc dels interclústers que promou el CWP en el seu Pla Estratègic amb sectors intensius en l’ús d’aigua.

Estudi realitzat per l’empresa d’investigació de mercats IPSOS

Descobriment-tendències-en-digitalització-en-diferents-clúster

IPSOS, empresa especialitzada en investigació de Mercats, pren com a punt de partida de l’estudi que la digitalització és una realitat, que necessita ser millorada segons el nivell i tipus d’empreses. Sabem que l’enfocament digital i els models de negoci centrats en el client seguiran sent de les principals tendències en diferents mercats i categories de productes i serveis. No obstant això, els resultats del I Estudi sobre l’estat de la digitalització de les empreses i administracions públiques espanyoles, realitzant sota el paraigua de l’Observatori Vodafone de l’Empresa, revela que el grau de digitalització de les grans empreses espanyoles és bo, però no passa així en les companyies de menor grandària.

Les marques que creixen comencen per connectar amb les persones. En un context on l’oferta és cada vegada més gran, és fonamental entendre com les persones fan les seves eleccions, per tant és imprescindible entendre quin és el paper i la importància de cada factor que apareix al llarg del camí a la compra.

Es recomana una aproximació en etapes que integri els diferents clústers al mateix temps, i ens permeti aprendre i sumar informació al llarg del camí: La primera fase, representa un estudi quantitatiu amb compradors focalitzats en la compra en línia, en segona fase, és l’abast de les tendències a través d’entrevistes amb experts i finalment la tercera i última fase seria posada en comú amb altres clústers per entendre l’abast real dels aprenentatges.

Estudi realitzat per Food + i Clúster

Grup-de-treball-consumidor-clau

Després de la sol·licitud per part del clúster Foodservice a Food + i amb l’objectiu de veure les possibilitats de col·laboració dins dels camps d’estudis d’anàlisi de mercat i consumidor, com a eines de suport a les accions de I+D+i pròximes a mercat que podrien dinamitzar conjuntament.

La idea es focalitza en analitzar les dificultats per al desenvolupament de dinàmiques d’interacció amb consumidors de cara a poder millorar o desenvolupar processos d’innovació que generin avantatges competitius als seus associats.

El procés d’innovació és complex i requereix una corba d’aprenentatge important.

Aquest estudi té com a objectiu descriure els serveis del clúster Food + i, així com l’abast i cotització per donar resposta a cada un d’aquests objectius:

– Identificar a nivell de les empreses del clúster les dificultats que es genera per definir dinàmiques d’interacció amb el consumidor / mercat

– Analitzar les diferències existents entre les empreses del clúster en funció de criteris com mida d’empresa, subsector al qual pertanyen, canals de comercialització

– Definir les eines de suport necessari per a la millora dels processos d’innovació de les empreses del clúster

Mitjançant la plataforma en línia mundosabor (www.mundosabor.es) que lidera Food + i, es realitza un estudi amb totes les empreses participants del clúster FOOD SERVICE que analitzin els següents punts:

– Circuit pren decisions en el desenvolupament de nous productes

– Dificultats existents en els processos d’innovació i màrqueting, d’acord amb la interacció amb el mercat / consumidor

– Eines d’interacció consumidor utilitzades

– Serveis d’interacció consumidor d’interès a nivell de I+D i màrqueting

– Cost assumible per a serveis externs d’interacció consumidor

Durant 3 setmanes es planteja una ronda de visites amb 5-6 empreses representatives del clúster Food Service que possibiliti analitzar les diferències existents entre les empreses del clúster en funció de criteris com la mida empresa, subsector al qual pertanyen, canals de comercialització etc

Amb la informació obtinguda tant de l’estudi de diagnòstic en línia de les empreses del clúster com de la informació obtinguda en les rondes de visites, que es tractarà de manera confidencial, es realitzarà un taller amb les empreses participants en les rondes de visites, així com altres que vulguin incorporar-se, per a entorn a dinàmiques participatives i analitzar les conclusions obtingudes de cara a definir un full de ruta amb les mesures correctores que puguin plantejar-se a nivell de clúster.

Mapa de socis

180508mapa-socis-cluster-gran

Related Projects